تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/04/19 - 15:34
کد خبر: 475532

جدیدترین اظهارات عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وزیر علوم؛

رحیم پور ازغدی: مقالات علمی باشد اما هدف نیست/ وزیر علوم در این قضایا بسیار آدم نفهمی است

رحیم پور ازغدی: مقالات علمی باشد اما هدف نیست/  وزیر علوم در این قضایا بسیار آدم نفهمی است

حسن رحیم پور ازغدی گفت: اینکه ما در فرایند ارایه مقالات ISI حضور داشته باشیم مقالات ایرانی شناخته شود و به آن ارجاع داداه شود را می‌پذیریم اما اگر از اینور بام افتادیم و توجه نکردیم که این خزانه به کیا دارد سرویس می‌دهد و به چکسانی نمی‌دهد مانند برده ای میمانی که از برگی کردن داری لذت میبری و نمی‌دانی که داری سواری می‌دهی، همین وزیر علوم که به اصطلاح مربوط به دولت انقلابی است در این قضایا بسیار آدم نفهمی است.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سال هاست که مسوولان وزارت علوم با ارایه آماری از پیشرفت قابل توجه ایران در ارسال مقالات علمی به پایگاه علمی ISI و سایر پایگاه های علمی و سهم بالای تولید علم ایران در جهان خبر می دهند. گرچه تعداد مقالات ایران در پایگاه های علمی افزایش قابل توجهی داشته است و باعث بهبود وضعیت ایران در تعداد مقالات ارسالی شده است اما برخی نظرات دیگری در خصوص اشاره و مانور بر این موضوع تحت عنوان سهم بالای ایران در تولید علم جهان دارند.

در جدیدترین اظهارات حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در انتقادات شدیدی به وزیر علوم در خصوص مقالات گفت: اینکه ما در فرایند ارایه مقالات ISI حضور داشته باشیم مقالات ایرانی شناخته شود و به آن ارجاع داداه شود را می‌پذیریم اما اگر از اینور بام افتادیم و توجه نکردیم که این خزانه به کیا دارد سرویس می‌دهد و به چکسانی نمی‌دهد مانند برده ای میمانی که از برگی کردن داری لذت میبری و نمی‌دانی که داری سواری می‌دهی، همین وزیر علوم که به اصطلاح مربوط به دولت انقلابی است در این قضایا بسیار آدم نفهمی است. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

همچنین  در ادامه این سخرانی ازغدی با اشاره به ساختار و پروتکل‌های مقالات ISI گفت: این مقالات می‌گویند که ما متمرکزیم روی علم سنجی، ما به جای اینکه کل دانشگاه‌های دنیا را پول دهیم واستخدام کنیم کاری کنیم خود دانشگاه‌های دنیا مسابقه دهند و به ما سرویس دهند، آنها می‌گویند که صد سال پیش کسی باور نمی‌کرد که بتواونیم فهرست کل کتاب‌ها و مقالات دانشگاه‌های جهان را مجانی در اختیار داشته باشیبم این درحالی است که منت هم سر آنها بگذاریم و آنها نیز افتخار کنند و باهم مسابفه بگذارند، با بودجه بین المال کشورهای خودشان برای ما این کار را بکنند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ساداتی
1402/04/21 - 06:44

الان خیلی از هیات علمیها فقط سالی یکی دوتا مقاله می نویسند و فقط افتخارشان همین است .من نمی دانم این مقالات چه مشکلی از کشور را برطرف می کند این مقالات را هم بیشتر دانشجویانشان می نویسند . یک هیات علمی 4 برابر یک کارمند حقوق می گیره ولی چه بروندادی داره ... من در پژوهشگاهی کار میکنم یک هیات علمی 4 برابر یک کارمند حقوق میگیره و خروجی اش فقط سالی یک مقاله آی اس آی است ! این مقاله نباشه چه اتفاقی میفتد ؟ فقط چون هیات علمی هستند باید بخشی از بودجه زیادی از بودجه پژوهشگاه را به آنها حقوق دهند و از اطاقهای خودشان هم تکان نکنند . کارمندان هم بردگان آنها هستند. وزرات علوم فقط ارباب رعیتی بین کارمند و هیات علمی و یک تبعیض است.
1402/04/21 - 14:00

همونطور که جمع آوری میکنن در اختیار بقیه هم قرار میدن
اگر سالی60 هزار تا مقاله چاپ میکنیم چندصد برابرش مقاله رایگان در اختیارمون هست
اگر تکنولوژی و پروتوکل خاصی هم بدست بید که نسبت به چیزی که از دنیا عقبیم ناچیزه. بازهم اونها در اختیار شرکت های خصوصی هست. همین مونده شما نگران سرقت علمی غرب از ما باشین:))
تورهای مسافرتی آفری
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top